lunes, 11 de julio de 2011

Activitat mòdul 7

Bona tarda a tothom!

En aquest curs hem pogut descobrir molts exemples de projectes engrescadors, amb els seus punts forts i els seus punts febles, i tots en hem pogut anar familiaritzant amb el format, l'estructura, la manera de fer i d'organitzar-se en aquests projectes, i decantar-nos cap a un tipus o un altre, un tema o un altre, depenent de les nostres especialitats, edats dels nostres alumnes, gustos, experiències i motivacions.

Jo personalment, tinc un interès particular per tot el que toca a la cultura d'un país. M'interessa molt vincular l'aprenentatge d'un idioma amb tot el que l'envolta, és a dir les tradicions de tots tipus (a tots els nivells, per exemple festes populars, música, religió, indumentària, tradicions culinàries), el context polític, l'actualitat, la història, etc. Per tant, la meva motivació principal està encarada cap a temes culturals. Per això mateix, com ja vaig comentar en altres fòrums del curs, m'interessen molts els projectes 'Boundless Communication' http://www.boundlesscommunication.blogspot.com/ i 'Celebration together' http://celebrationtogether.blogspot.com/.

Un altre projecte que m'ha agradat moltíssim és el següent:
http://marmontel-terresdeponent.blogspot.com/
Amb un blog conjunt, els alumnes catalans i francesos van explicar els seus costums i les seves vivències i van poder prendre consciència de la seva pròpia cultura i compartir-la amb joves de la seva edat.
Una part del projecte que m'ha interessat molt és la part de les obres d'art. Es tractava de descriure pintures d'artistes catalans, en francès, i fer un intercanvi d'impressions amb l'escola de França, i ells van fer el mateix però basant-se amb artistes francesos i escrivint en castellà.
Ho he trobat molt interessant: és un bon exercici a nivell lingüístic (fer descripcions, opinar sobre la pintura, etc.) i a nivell cultural (descobrir artistes francesos i catalans, aprendre sobre la seva vida, el seu estil, les seves influències, la seva època, etc.).
També es van treballar altres aspectes, com ara la música francesa i cançons en castellà. Estic convençuda que els alumnes van disfrutar molt amb aquest projecte!
Una última cosa que voldria compartir amb vosaltres és una webquest que vaig crear el curs passat. https://sites.google.com/site/fromcataloniatomorocco/home
Degut el número elevat de nens del Marroc al meu INS, va ser molt interessant tant per a ells com per als altres nens de la classe. Va ser una manera diferent d'apropar aquesta cultura a la nostra, i tot en anglès! (petit aclariment: l'any passat era tutora i va anar perfecte ja que podíem treballar temes interessants sobre el Marroc i la integració de nouvinguts durant l'hora de a tutoria, i a més vincular aquest treball a l'assignatura d'anglès que també impartia jo, a través de la nostra webquest i altres activitats relacionades).
Va ser un projecte de treball cooperatiu i el que podia haver fet, i no vaig fer, era crear un portfolio amb tota la documentació, informació que anaven trobant, autoavaluació, seguiment, problemes, dificultats, 'sorpreses', etc. Jo ja feia un seguiment, però no a través d'un portfolio. I crec que hagués sigut una bona ajuda. Hagués quedat tot més recollit i hagués sigut una bona manera de controlar el pla de treball, els resultats que es van anar aconseguint, les variacions al llarg del procés, les opinions dels alumnes, etc. Va ser una experiència molt positiva ja que també van poder comparar el que sabien amb allò que havien après, i es van adonar de moltes coses!!

De cares a un futur proper, em veig amb cor de fer un projecte etwinning segur, i potser Comenius més endavant, de l'estil dels que he anat comentant fins ara, és a dir temes culturals, ja que trobo que donen molt de si, són relativament fàcils de dur a terme, actuals, són part de la cultura general dels alumnes i es treballen moltes competències alhora i sempre van junts amb l'aprenentatge d'un idioma. Però està clar que necessitaré l'ajuda i el suport d'altres professors motivats, caldrà una bona organització i motivar tots els participants!

Per acabar, voldria afegir que sí que he après molt en aquest curs. Hi ha molt informació, que m'aniré llegint al llarg de l'estiu. Tot m'ha semblat molt útil i la informació relativa a l'organització, planificació, avaluació i difusió dels projectes m'ha semblat clara i ben explicada.

Jo ara estic quasibé convençuda que participaré en un etwinning el curs vinent. Ara bé, dependrà d'on em toqui treballar, del context de l'escola, dels alumnes, del grau de motivació, etc. Però sempre està bé arribar al setembre amb idees noves i ganes de fer coses diferents! De curs amb curs, igual que els nostres alumnes, nosaltres evolucionem i creixem a nivell personal i professional, i hem de tenir clar que en la nostra professió, nosaltres també hem d'estar motivats per aprendre coses noves. Si no ho veiem així, crec que deixarem de ser bons professors!

Bon estiu a tothom!
Elizabeth

No hay comentarios:

Publicar un comentario