jueves, 14 de julio de 2011

ACTIVITAT MÒDUL 7

Bé, són molts els projectes i webs que he trobat interessant en aquet curs però en destacaré tres que m'han agradat especialment:

1.- L'escola Miquel Martí i Pol de Sabadell coordina un projecte comenius multilateral on s'hi pot trobar molt material i idees per treballar el CLIL. Hi participen 1704 alumnes i 72 mestres i fan una tasca excel.lent. Es promouen, entre d'altres, situacions comunicatives en anglès i s'afavoreix la participació activa de l'alumnat. Aquí teniu l'enllaç: http://www.clilproject.com/

2.- Hi ha diferents projectes per treballar la transversalitat de coneixements, un model innovador de treball a l'aula per facilitar l'intercanvi d'experiències integrant tots els coneixements són les pràctiques compartides. En proposo una que treballa la competència comunicativa lingüística i audiovisual: 'L'apadrinament lector' de l'escola Salvador Espriu de Badalona. És una activitat cooperativa que es realitza en parelles formades per alumnes de 6è que fan padrins de lectura i alumnes de 1r de primària que fan de fillols. És molt interessant veure com el padrí vetlla per l'aprenentatge lector del seu fillol i alhora li fomenta el gust per la lectura. Aquí us poso l'enllaç per si ho voleu consultar: http://www.xtec.cat/practicomp/index.htm

3.- Hi ha un projecte d'una associació que treballa per projectes (IEARN-PANGEA) que m'ha cridat l'atenció:
'Youngcast project' és un projecte on alumnes d'escoles catalanes, de Madrid i Tenerife treballen conjuntament amb alumnes d'escoles britàniques i nord-americànes. El mitjà de comunicació és l'audio i el vídeo a la web (Podcast) en dues llengües castellana i angles. M'ha interessat sobretot perquè jo no domino gaire els mitjans audiovisuals i m'ha sorprès el que fan aquests alumnes d'entre 10 i 16 anys. http://www.youngcast.iearn.cat/

He trobat molt interessant els projectes i tot el material d'aquest curs. Sobretot el Comenius i els etwinning que tant n'havia sentit a parlar i ara he pogut aprofundir més en com es porten a terme.
En el meu cas no crec que porti a terme cap projecte d'anglès perquè actualment no sóc l'especialista en el meu centre però si que intentaré fer alguna webquest, podcast, o algun altre tipus de projecte audiovisual.
Referent a la planificació, difusió i avaluació dels projectes he trobat que la informació és bastant correcte però crec que el repte principal és fer una bona planificació del projecte, escollir bé el tema, pensar objectius coherents, escollir l'edat dels alumnes i fer partíceps a tots els mestres i a tota la comunitat educativa, això penso que és el més difícil d'aconsseguir.

Salutacions i bones vacances!
Ester G.

No hay comentarios:

Publicar un comentario