miércoles, 13 de julio de 2011

Mòdul 7: Participar en projectes.

Hola companys/es,

El primer projecte que vull destacar és el Comenius de l’Escola Maria Garcia Cabanes de L’Aldea: “Celebrating together”, ja que amb aquest projecte l’alumnat pot conèixer i entendre que les tradicions són diferents arreu d’Europa, i això els farà més respectuosos amb altres cultures, donat que si les coneixes, les respectes més.

Aquest ha estat un dels motius pels quals he escollit aquest projecte, i també perquè considero que aquest es pot treballar en tots els cursos de l’escola i per tant és un projecte que implica a tota l’escola, des de P3 fins a 6è de primària.

Us deixo l’enllaç per si hi voleu donar un cop d’ull:
-
http://www.celebratingtogether.eu/
- http://celebrationtogether.blogspot.com/

El segon projecte que m’ha cridat l’atenció, és el Comenius de l’Escola Sadako de Barcelona: “Friends 4 numbers”, on el tema central són les matemàtiques i tenen com a objectiu intercanviar experiències, maneres de fer i noves propostes de treball de numeració i càlcul. D’aquest projecte vull destacar la feina feta, ja que han elaborat un diccionari de vocabulari matemàtic en cinc llengües i un recull de materials que faciliten l’aprenentatge dels nombres i les seves operacions.

Em sembla molt original, ja que les matemàtiques és una de les assignatures “dures” del nostre sistema educatiu, i el fet que a algú se li hagi acudit fer un Comenius amb aquest tema com a centre del projecte, em sembla agosarat i motivador. I si això serveix per a que els alumnes vegin amb uns altres ulls a les matemàtiques, doncs endavant!!!

Us deixo l’enllaç per si hi voleu donar un cop d’ull:
-
http://xtec.cat/centres/a8005072/f4fcatala/cindex.html

En tercer lloc, m’agradaria també que miréssiu el projecte de l’Escola Patufet Sant Jordi de L’Hospitalet de Llobregat: “Communicating through art“, on el tema central és comunicar-se a través de l’art. En concret, aquesta escola ha fet una proposta plàstica als alumnes de les altres escoles europees per donar a conèixer i compartir les seves experiències i alhora recollir les propostes plàstiques que les altres escoles facin.

Considero que és molt important aprendre a comunicar-se a través de l’art, ja que permet expressar sentiments i estats d’ànim de moltes maneres diferents, i això sempre resulta molt enriquidor. Si a més, ho pots compartir amb alumnes d’altres països, el resultat és extraordinari.

Us deixo l’enllaç per si hi voleu donar un cop d’ull:
-
http://www.patufet.cat/projecte-comenius.aspx

Respecte al curs telemàtic “Participar en projectes des de l’àrea de llengües estrangeres”, aquest m’ha donat moltes eines, idees i informació sobre què cal fer per engegar un projecte. Quan treballi en una escola intentaré trobar quòrum suficient entre el claustre per poder dur a terme un projecte internacional, ja que ho trobo molt motivador tant per l’alumne com pel mestre. Potser intentaria participar en un projecte Comenius, però essent l’escola coordinadora, si no que intentaria participar en un que m’interessés (engegat per una escola d’un altre país), per tal d’agafar més experiència de cara a coordinar un projecte futur.

Aquest curs m’ha servit per acabar d’aprofundir els meus coneixements sobre el Comenius i els auxiliars de conversa (PELE), i sobretot, per conèixer els projectes d'E-twinning i Grundtvig, els quals no coneixia, però que també semblen força interessants de dur a terme.

El material de com fer un planning, avaluar o difondre un projecte m’ha semblat de molta utilitat, però fins que no estigui ficada en el “tema”, no podré treure-li tot el suc.

Salutacions,

Anna F.

No hay comentarios:

Publicar un comentario