miércoles, 13 de julio de 2011

Mòdul 7

Bona tarda a tothom!!!
La raó per la qual vaig decidir apuntar-me a aquest curs va ser, principalment, per la manca de coneixements que tenia sobre els projectes de llengua estrangera i sobretot, de com portar-los a terme dins l’aula. Aquest curs m’ha donat la oportunitat de conèixer diferents maneres de treballar  l’anglès amb els alumnes, les quals m’han semblat molt interessants,  enriquidores i motivadores.
Realment és difícil triar tres projectes ja que tots ells m’han agradat molt. Realment, valoro molt positivament la gran tasca realitzada per tots els alumnes i docents que han participat en aquests projectes. Aquests dies m’he adonat que dur a terme un projecte d’aquestes magnituds no és una tasca fàcil, ja que requereix una gran dedicació, molts recursos, canvi en les actituds (cal tenir una ment més oberta i no tenir por als canvis) i sobretot, cal el suport i la col·laboració del centre, de tot el professorat, de l’alumnat i de les famílies. 
Un dels projectes que més m’ha agradat ha estat el projecte Comenius i, en concret, em va encantar el que és porta a terme a l’escola Maria Garcia Cabanes, de L’Aldea. És un projecte multilateral anomenat “Celebrating together” en el qual hi participa una escola d’Itàlia, d’Holanda, de Polònia, d’Hongria, d’Anglaterra i l’escola Maria Garcia Cabanes. Personalment, m’ha semblat un projecte molt interessant ja que dona la possibilitat als alumnes d’obrir fronteres i conèixer altres cultures, tradicions, festivals, maneres de fer, etc. (http://celebrationtogether.blogspot.com//). Els projectes Comenius afavoreixen la comunicació i la cooperació entre alumnes i docents de diferents països, aconseguint d’aquesta manera que els alumnes s’impliquin més en el seu procés d’aprenentatge. A més a més, aprenen a fer un bon ús de les TIC i treballen molt l’expressió oral anglesa en la qual s’ha d’incidir notablement.
Un altre projecte que he trobat molt interessant i que he descobert en aquest curs ha sigut el d’Auxiliar de conversa. Pel que he anat llegint a webs i al fòrum del curs, crec que els auxiliars poden ser de gran ajuda a les nostres aules ja que s’encarreguen d’estimular l’aprenentatge de les llengües i el coneixement d’altres cultures. És una manera de que els alumnes estiguin més en contacte amb la llengua anglesa i millorin la seva expressió oral. ( http://blocs.xtec.cat/auxiliarsdeconversa/ )
I per l’últim, m’agradaria fer referència a un projecte que he conegut a través de la web d’iEARN-Pangea, s’anomena Projecte Espurn@. Es tracta d’una plataforma col·laborativa de treball en xarxa on docents i alumnes de l’escola inclusiva comparteixen experiències, recursos i materials diversos. És un projecte de cooperació en xarxa que ajuda en el procés d’ensenyament-aprenentatge, especialment a atendre la diversitat de les aules i els nouvinguts.  A més a més, potencia l’ús de les TIC i el treball per competències a l’aula. En aquest espai podem trobar diferents propostes didàctiques com ara Webquest, Eduwiki, Caceres del Tresor, etc... (http://www.espurna.cat/index.html)
Personalment, m’agradaria moltíssim dur a terme i/o participar en un projecte. Si n’hagués de triar algun, crec que em decantaria per un Comenius ja que des del meu punt de vista és una experiència educativa única que fomenta la mobilitat de l’alumnat i del professorat a altres països amb diferents cultures, permet compartir coneixements i, també, la cooperació entre centres educatius. Des del meu punt de vista, el Comenius és un projecte que motiva i incentiva als alumnes en l’aprenentatge i l’ús de la llengua anglesa.
En relació al curs, com he dit abans, crec què ha sigut molt profitós i interessant, ja que m’ha aportat una nova visió de treball dins l’aula. M’ha aportat nous coneixements i recursos i, m’ha permès fer-me una primera idea sobre el funcionament dels projectes i com portar-los a terme. Però, també, m’ha servit per ser conscient o reafirmar que encara em queda molt per aprendre, em falta molta experiència i coneixements per dur a terme un projecte com aquest. Tot i així, també crec que per aprendre cal una bona disposició i, tenir ganes de viure i compartir noves experiències; i de tot això no me’n falta. Per tant, tot i ser conscient del meu desconeixement sobre aquesta àrea, m’encantaria participar en qualsevol projecte i compartir l’experiència amb els meus alumnes i companys.
Per últim, m’agradaria dir que el material de com fer un planning, avaluar o difondre un projecte m’ha semblat molt útil i profitós de cara en un futur. He  de reconèixer que m’ha sorprès la gran feinada que hi ha darrera d’un projecte, ja que s’han de tenir en compte molts aspectes. Tot i així, el material està molt ben estructurat i redactat ja que t’explica en tot moment els passos a seguir. Crec que serà un bon material de consulta.
Laura Alonso


No hay comentarios:

Publicar un comentario