jueves, 14 de julio de 2011

M7


Hola a tothom,
M’agradaria comentar tres projectes que m’han semblat interessants:
ü  El primer és el que en va enamorar ja que treballa l’avió A-380. El fet que uns grups de nens de tan diferents països com són Espanya, França, Hongria i Alemanya amb llengües tan diferents con són l’alemany, el francès, l’hongarès, el català i l’espanyol n’han triat l’anglès, un idioma diferent per poder-se entendre m’ha agradat moltíssim. Es veu que han destinat molta dedicació i molta voluntat de part dels nens i dels professors. Tots plegats van arribar-hi a dissenyar, fer i gaudir una maqueta que pot volar d’un avió tan especial com és el A-380. No he trobat cap activitat negativa o poc interessant. Encara que falti al seu bloc més informació per omplir tota la meva curiositat sobre la seva feina. M’ha quedat clar que van tenir present que la coordinació i la comunicació són dos requisits indispensables.
ü  El segon es un altre projecte Comenius i és de l’Escola Sadako. Estudia el tema de les matemàtiques amb propostes de treball de numeració i càlcul. És gairebé original i motivador. No tot s’ha d’aprendre a través de lliçons dins de l’aula. Aquest projecte és capaç de motivar a els nens que tinguin facilitat o no amb aquesta asignatura ja que cadasqú la pot fer servir al seu ritme. És molt enriquidor. Els seus companys i el cos docent l’animaran sempre.
ü  L’últim que he triat és el projecte cultural de l’escola Maria Garcia Cabanes. Una bona manera de treballar la llengua i conèixer diferents tradicions culturals. A més a més, els alumnes treballen la competència digital i comunicativa molt. Això és molt important ja que dona un sentit de realitat a l’idioma que es fa servir, es a dir, es posa l’idioma dins del seu context.
Respecte al nostre curs  puc dir que m’ha donat moltes eines, idees i informació sobre què cal fer per engegar un projecte. Jo ja havia treballat per projectes durant el curs que ha finalitzat ara i tant als nens com a mi mateixa ens va funcionar molt bé. Dintre de l’ensenyament de la llengua anglesa és una eina principal. Ja que no només aprenen això que volen, sinó que amplien el seu vocabulari per aprendre més coses del tema. Us enganxo aquest link d’un dels vídeos que vam fer com eina final d’un dels nostres projectes: http://www.youtube.com/watch?v=YPRqu-LPndw
Ara, gràcies a aquest curs, m’agradaria participar en un projecte Comenius. Tot és començar, no?  He aprés tantes i tantes coses i he creat tantes idees que vull aplicar, que només tinc bones paraules per aquest curset. Vaig començar amb una idea de projecte d’escola i acabo amb técniques de planning, d’avaluació (que em preocupava moltíssim) i amb temàtiques per diverses. Realment el material ha estat al nivell de la bona qualitat del curs. Ara m’he de possar a treure-li tot el suc.

Salutacions,

María Ortega

No hay comentarios:

Publicar un comentario