miércoles, 13 de julio de 2011

Comentaris mòdul 7

Hola companys:

Per aquest mòdul m’agradaria parlar de tres projectes. En primer lloc us facilito el PELE en què vaig participar fa dos anys: http://projectepelleieselfoix.blogspot.com/
Va ser molt costós però la veritat és que els alumnes van respondre molt i estic contenta. Portar aquell projecte a terme m’ha animat a veure’m amb cor de començar un altre. Consistia a fer un bloc de classe on penjar (vídeo, àudio, text, animacions…) totes les activitats relacionades amb la competència comunicativa oral.

Al curset també he trobat dos altres projectes molt interessants. Per una part el projecte “Knowing by sharing”: http://knowingbysharing.blogspot.com/ . És un bloc on alumnes de quatre països diferents intercanvien informacions sobre les seves tradicions fent servir la llengua estrangera. M’ha agradat perquè trobo que un bloc és una eina molt útil i senzilla de comunicació que fa més fàcil un projecte d’aquest estil ja que permet inserir fotografies, música… i queda tot recollit en el mateix lloc.

També és molt interessant “Art on the move” de l’escola Ramon Macip-Dolors Granés (http://artonthemove.wikispaces.com/). L’he triat perquè és un Wiki, que crec que és una eina també molt útil però que fem servir poc. Els alumnes de diversos països fan servir l’art per fer conèixer les seves tradicions (és e-twinning i comenius).

El curset m’ha aclarit molts dubtes que tenia sobre els projectes internacionals. El fet de veure exemples ajuda moltíssim al igual que les explicacions que he trobat a cada mòdul amb els detalls de cada tipus de projecte. Personalment m’agradaria portar a terme un projecte Comenius on hi hagués intercanvi escrit i oral en anglès (alguna cosa de teatre, exposicions…). Però sobretot aconseguir fer entendre els alumnes la importància de l’anglès i, per tant, motivar-los i animar-los a aprendre.

Trobo que els materials per preparar un projecte que es faciliten al mòdul els hauríem de tenir tots els qui comencem un projecte!!! Tal i com s’indica, és molt important que la gent amb qui fas el projecte estigui molt implicada, que hi hagi una bona planificació i coordinació així com difusió i avaluació un cop fet… però jo també inclouria la necessitat de no perdre la il.lusió quan apareixen els obstacles (a vegades molts…) per no rendir-te i no deixar de veure com de profitosos són els projectes pels nostres alumnes.

Carme Romero

No hay comentarios:

Publicar un comentario