miércoles, 13 de julio de 2011

Què he après en aquest curs

Hola,
En aquest curs he conegut molts projectes que es duen a terme a diferents escoles de Catalunya. N’hi ha molts que m’han semblat interessants, però en destacaré 3.
En primer lloc, el projecte 3 estacions (http://3estacions.iearn.cat/p/el-projecte.html), que és un projecte cooperatiu per mitjà d’internet on hi participen nens i nenes d’ infantil de diferents escoles catalanes. Es fa un activitat per cadascuna de les 3 estacions: tardor, hivern i primavera. Cada escola tria el seu centre d’interès i comparteix les activitats a través del blog. M’agrada perquè aquest projecte és una manera que tenen els més petits de l’escola de compartir el seu dia a dia, les seves observacions i les seves feines amb els altres. Els nens i nenes poden veure què fan altres nens a la seva escola per treballar les estacions. És una manera d’aprendre i compartir.
En segon lloc, en el projecte COMENIUS “Teaching Content through a foreign language” hi participa l’escola Miquel Martí i Pol de Sabadell juntament amb unes altres cinc escoles de diferents països (http://www.clilproject.com/). És un projecte en què els mestres d’escoles de diferents països estan interessant en explorar materials i crear-ne de nous que afavoreixin l’ensenyament d’altres matèries en la llengua estrangera. M’ha semblat interessant perquè hi ha material interessants per treballar CLIL, dels quals se’n poden treure moltes idees.
En tercer lloc, el projecte Catalonia Poland friendship (http://polandcataloniafriendship.blogspot.com/) és un projecte etwinning entre una escola de Navàs i una escola polonesa. En el blog es mostren diferents activitats que han dut a terme les escoles per celebrar el cinquè aniversari, d’aquest projecte, com són cantar els himnes de cada país i l’europeu, fer balls tradicions, un partit de futbol, entre altres activitats. Aquest projecte m’ha semblat interessant perquè a través de les noves tecnologies els alumnes polonesos i catalans es van coneixent, es coordinen i comparteix activitats. A més, cinc anys de projecte són molt bones notícies. Abans no coneixia els projectes etwinning que crec que són una molt bona eina per motivar els alumnes a comunicar-se i compartir amb nens i nenes d’altres països. D’aquesta manera, aprenen l’anglès, però també sobre d’altres cultures, a organitzar-se i a relacionar-se per mitjà d’Internet.
Aquest curs m’ha servit molt, m’ha donat una idea global dels diferents projectes que hi ha, i també orientacions per a engegar un projecte a l’escola. A mi m’agradaria molt començar i participar en un projecte algun dia. No sé si el curs vinent, ja que per primera vegada tindré una tutoria i vull dedicar-m'hi de ple. Però potser al curs vinent m’animo i ho parlo amb els companys.
Trobo que és important trobar un equip de mestres que també estiguin engrescats i amb ganes de tirar endavant el projecte. Així que faré el possible per motivar els altres companys i la direcció del centre. Dels projectes que he conegut, el COMENIUS m’agrada molt perquè hi ha un intercanvi personal amb les altres escoles, i aquest contacte humà el trobo positiu. Però, d’altra banda, com ja s'ha comentat, potser és més fàcil fer un projecte etwinning, que es fa tot a través d’internet. Només cal estar motivat per utilitzar les noves eines que van apareixent en el camp de la informàtica. Segur que als alumnes també els agradaria!
Pel que fa als documents sobre com fer un planning, l’avaluació i la difusió del projecte, em semblen útils. Són una bona guia a tenir en compte a l’hora de desenvolupar un projecte.
Moltes gràcies, Cristina, per aquest curs i a tots els companys/es per les vostres aportacions!
Mònica

No hay comentarios:

Publicar un comentario