domingo, 10 de julio de 2011

Participar en projectes

En aquest curs sobre projectes i desprès d’haver de vist tants i tan bons els dos que per a mi han sigut els més innovadors van ser el projecte Comenius del Airbus 380 i el del Blog guanyador del concurs Espiral. El tercer que he elegit és un que van fer al meu institut als cursos 2006 / 2007 en alemany i francès i que va ser guanyador de un ajut per l’aprenentatge actiu d’idiomes.
En el projecte de l’Air Bus es tractava de construir una maqueta de dos metres del model de Air Bus 380 i fer lo enlairar -se una vegada que tot estigues-hi assemblat . Les diferents parts varen ser construïdes als diferents instituts del països socis i l’assemblatge s’anat fent a les trobades comuns. Imagino que per tirar endavant aquest Comenius hi ha hagut una total entesa entre els participants (i això vol dir parlar una llengua comuna com l’anglès) i un contacte molt estret entre els alumnes i els professors participants als quatre centres. El treball col•laboratiu ha sigut la clau, la cerca d’informació, l’elaboració de plànols, estudis amb els simuladors, etc. L’ús de les noves tecnologies és evident al llarg de tot el procés. Ha degut ser un repte i una satisfacció quan finalment l’han enlairat al aeròdrom de Sabadell amb éxit total.

El projecte L’ innovació en petites dosis, també m’ha agradat força. He trobat molt engrescador el projecte en general. Als alumnes els hi agraden els blogs i s’han fet un munt de treballar amb ICT involucrant també a altres centres de la resta d’Espanya. El blog es completíssim amb tota mena d’ajuts per l’aprenentatge i com a mitjà de comunicació.

El tercer projecte es diu Au temps des châteaux féodaux: Arnau Mir de Tost Lehnsherr von Llordà i es tracta d’un projecte bilingüe en francès i alemany ja que els alumnes participants feien francès o alemany com a segona llengua estrangera. El projecte pretén que els alumnes aprofundeixin en el coneixement del nostre passat medieval, fent una tasca de recerca i tractament de la informació utilitzant tant mètodes tradicionals com les noves tecnologies. D'altra banda,i al voltant d'aquesta temàtica tant rica en vestigis a la nostra comarca, es pretén millorar la competència lingüística en llengua francesa i alemanya i la utilització de les noves tecnologies com a instruments d'aprenentatge. El projecte es va treballar a les àrees de visual i plàstica, llengua alemanya i francesa, català, socials, tecnologia, i informàtica. El tema de l’edat Mitjana era el del crèdit de síntesi a primer d’ESO. Aquí hi és la addressa:
http://www.xtec.cat/ies-lapobladesegur/DepEstrangeres/departament_angles/schloss/index.htm

La meva reflexió personal és que el curs per mi ha sigut molt profitós i he après molt. Només tenir coneixement de tots els projectes que s’estan fent és ja positiu. Era el que jo buscava, posar - me de nou al dia del que s’està fent. En quant al material per fer projectes, sí que pot ser sigui una mica general, però cadascú s’ho ha d’anar adaptant al que necessiti i perfilar ho a la seva mesura. La resta del material l’he trobat adient i el moodle és fantastic. Gràcies Cris per la teva tutorització constant. Quan torni a l'institut em posaré amb el e Twinning.

No hay comentarios:

Publicar un comentario